دانشجویان کارشناسی تخصصی روابط عمومی - رفتار اجتماعی و افکارسنجی

ورودی 1394
دانشجویان کارشناسی تخصصی روابط عمومی - رفتار اجتماعی و افکارسنجی

امیدواریم با ارائه مطالب بتوانیم شما را جهت بهبود در این رشته یاری کنیم

بایگانی

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

کتاب ارزشمند: ما چگونه ما شدیم

| سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۴۶ ب.ظ

دانلود
عنوان: کتاب
حجم: 355 کیلوبایت

چگونه فوق العاده صحبت کنیم....

| يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۰۸ ق.ظ

دریافت
حجم: 355 کیلوبایت
توضیحات: دانلود کتاب چگونه فوق العاده صحبت کنیم

کتاب زبان بدن

| پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۳۹ ق.ظ

کتاب زبان بدن

حجم: 4.12 مگابایت

«دانلود»

 

استاد محترم جناب آقای قلیچی(دروس: ارتباطات سیاسی- نظریه های ارتباط جمعی)

استاد محترم جناب آقای عباسی (دروس:اصول خبر نویسی - مبانی ارتباط جمعی)

استاد محترم جناب آقای مرادی (دروس: اصول روابط عمومی - افکار عمومی)

استاد محترم جناب آقای دکتر غفاری(دروس: سواد هنری -عکاسی و فیلمبرداری)

استاد محترم جناب آقای دکتر غفوری(دروس:فناوری های نوین ارتباطی- کاربینی)

کتاب معرفی شده خبر نویسی یونس شکر خواه- استاد عباسی 

«دانلود»

جزوه فصل اول ارتباط جمعی - استاد قلیچی

| يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ

جزوه فصل اول ارتباط جمعی

«دانلود»

کتاب تکنولوژی ها و فناوری های نوین رسانه ای - دکتر تورج مهدی زاده

«دانلود»

 نکات راهنما جهت تهیه و تنظیم خبر در روابط عمومی

- اطلاعات دقیق ، گویا و صحیح را برای مخاطبان بیان کنیم .

- مسائل مهم و حساس را بیان کنیم .

- مخاطب شناسی کنیم و همواره خود را بجای مخاطب قرار دهیم.

- ساده و روان بنویسیم و به غنای محتوا بیندشیم.

- قبل از تهیه خبر نسبت به کسب اطلاع از موضوع و افزایش میزان آگاهی از ابعاد مختلف پدیده یا واقعه کوشش نمائیم.

- اهداف مورد نظر در خبر رسانی از قبیل نتایج ارتباطی ، تعیین نوع پیام ، انتخاب کانال ارتباطی و... رابه دقت مورد نظر قرار دهیم.

- گویا ، رسا، و مختصر بنویسیم.

- با زبان سوم شخص و با تکیه بر زمان گذشته بنویسیم بطوریکه احساس بی طرف بودن ما به مخاطب القاء شود .

- بر روی موضوع خبر و عناصر خبری تکیه کنیم و هرگز وحدت موضوعی خبر را فراموش نکنیم.

- ارزشهای خبری را مد نظر قرارداده و بهترین شکل ممکن از آنها بهره ببریم .

- چارچوب کلی خبر را بصورت مرحله ای بیان کنیم و صرفاً به زوایا یا عناصر خاصی از خبر تکیه نکنیم .

- تا حد ممکن به شیوه هرم وارونه بنویسیم.

- ترجیحاً با لیدهای متکی بر عنصر « چه چیزی»شروع کنیم .

- با بیان نقل قول های مستند ، اعتبار و اعتماد خبرها را بیفزائیم و روحی جذاب و زنده به خبرها بدهیم .

- به اصل خبر بپردازیم و از تعریف ، تمجید ، تبلیغ یا نفی اتفاق و رویداد پرهیز کنیم .

- منابع خبری را ذکر کنیم.

- نظر خود را بجای خبر به خواننده القا نکنیم.

- از بیان مطالب حاشیه ای و آوردن مطالب جزئی و بی ارزش پرهیز کنیم .

- چنانچه در خبر مجبور شدیم لید را با « چه کسی » آغاز کنیم ،سمت و عنوان شخص را بر نام و نام خانوادگی او ترجیح دهیم

- مهمترین عناصر خبری از جمله چه چیزی ، چه کسی و کجا را در پاراگراف اول خبر و تحت قالب لید خبر بیان کنیم.

- جمله بندی مناسب و پرهیز از اطناب در جمله نویسی را رعایت کنیم . بهترین حالت بهره گرفتن از حداکثر ۱۵ تا ۱۷ واژه در یک جمله است.

- از پاراگرافهای کوتاه استفاده کنیم و هر پاراگراف را به موضوعی خاص اختصاص دهیم . بهتر آن است که هر پاراگراف بیشتر از ۶ تا ۸ خط نباشد .

- دانش خویش در حوزه شناخت ساختار و دستور زبان فارسی را تقویت کنیم .

- مطالعه کردن و خواندن مقدمه نوشتن است . برای خوب نوشتن باید خوب مطالعه کنیم .

- بهتر است ارقام را بصورت حروفی بنویسیم .

- از بیان و بکار گیری کلمات و اصطلاحات محاوره ای در نوشته ها پرهیز کنیم .

- سرعت در تهیه ، تنظیم و انتشار خبر را هرگز فراموش نکنیم.

- غلطهای املایی و انشائی آفت خبر است . مواظب اینگونه خطاها باشیم.

- اصول اخلاقی و حرفه ای را رعایت کنیم و در چارچوبهای قانونی و اخلاقی بنویسیم.

- از بیان و کاربرد کلمات تخصصی در تنظیم خبر برای مطبوعات تا حد ممکن اجتناب کنیم .

- در بیان و نوشته ها اغراق نکنیم.

- موانع پیرامونی انتشار و درج اخبار را شناسایی و آنرا به بهترین نحو مدیریت کنیم .

                                                                                    منابع : سایت خبری وزارت نیرو ( www.news.moe.org.ir )

مطالب مرتبط

| سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ب.ظ

۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی

در۱۷ مه ۱۸۶۵ میلادی “اتحادیه تلگرافی بین المللی” در پاریس تشکیل شد. ازآن تاریخ به بعد نام این اتحادیه دستخوش تحول شد و سرانجام در ۳۰ اکتبر ۱۹۰۶ میلادی در کنفرانس “اتحادیه تلگرافی بین الملل” تصمیم گرفته شد که “اتحادیه رادیو و تلگرافی بین الملل” نیز تشکیل شود. در ۹دسامبر سال ۱۹۳۲ میلادی به موجب “عهدنامه مادرید” با وحدت دو اتحادیه یاد شده فوق، “اتحادیه بین المللی ارتباطات دور” شروع به کار کرد. در واقع روز جهانی ارتباطات یادآور تأسیس این اتحادیه ها برای پیشرفت ارتباطات است.
سابقه عضویت ایران در “اتحادیه تلگرافی بین المللی” بیش از یکصد سال است. نهاد مذکور پس از جنگ جهانی دوم و تشکیل سازمان ملل، به موجب تصمیم کنفرانس عمومی نمایندگان دولتهای عضو، این اتحادیه به صورت نهاد تخصصی سازمان ملل درآمد واز آن زمان تاکنون، جزو مؤسسات ویژه سازمان ملل متحد بوده است.
پس از سالها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران روابط عمومی و جامعه روابط عمومی، روابط عمومی ایران صاحب روز ملی گردیده. ۲۷ اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین گردید. این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را بعنوان هنر هشتم مرور کنیم.
امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنا بر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.
اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

سخن اول

| سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۱۸ ق.ظ

با اهداء سلام

خرسندیم از این جهت که افتخار داریم به عنوان اولین دانشجویان رشته شیرین و جذاب روابط عمومی در دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان خراسان شمالی شناخته خواهیم شد. امید است که بتوانیم با تلاش و فرا گیری این دانش اولاً در زندگی خود و ثانیاً در جامعه مثمر ثمر بوده و در نیل اهداف نظام قدمی هر چند کوچک برداریم.